Motorový odbor
Předseda motorového odboru: Václav Trnka
Motorový odbor patři v našem aeroklubu k nejmenšim. Bylo to dáno v období "totality" tím, že počet motorových pilotů byl pevně stanoven. To znamená, že nový motorový pilot
se mohl školit pouze tehdy, když někdo zanechal činnosti. V té době měl náš aeroklub povoleno mít 3 piloty.
Po roce 1989 se situace změnila. Padlo směrné číslo. Avšak počet pilotů se zvyšoval jen minimálně a to vzhledem k finační náročnosti motorového létaní.
V současné době má náš aeroklub 5 motorových pilotů. Jejich činnost je převážně zaměřená na aerovleky - vleky kluzáků do vzduchu a výsadky parašutistů.
Aerovleky se převážně provádějí s letouny Zlin Z-226 MS a L-60S Brigadýr. Silnější letoun L-60S je využíván k dvojvlekům - vleku dvou kluzáků najednou a k vlekům z neupravených
ploch - tedy z polí.
Výcvik je zajišťován 2 zkušenými instruktory Václavem Trnkou a Janem Ptáčkem.Oba patří mezi nejzkušenější piloty aeroklubu, Jan Ptáček je profesionálním pilotem firmy REAS.
Vlastní i mezinárodní doložku.
Základní výcvik je možný v našem aeroklubu pro členy AK. Výhodou jsou menší náklady s ohledem na výcvik v pilotních školách.
L-60S Brigadýr - původně zemědělský letoun
rozpětí 13,96 m
délka 8,8 m
hmotnost 955 kg
motor AI-14R
max. rychlost 193 km/h
dostup 4 500 m
dolet 720 km
U letounu stojí technik aeroklubu a motorový pilot Gustav Kareš, který nejčastěji létá jako pilot-vysazovač se členy paraodboru.
Z-142 - letoun pro základní a pokračovací výcvik
rozpěti 9,16 m
délka 7,33 m
hmotnost 730 kg
motor M 337 AK
max. rychlost 227 km/h
dostup 4 300 m
dolet 950 km
V pozadí motorizovaný kluzák L-13 SW Vivat.
Odpovědi na časté otázky
- výcvik se provádi na letounu Z-142
- délka trvaní 1-2 roky dle docházky žáka a jeho finačnich možností
- možnost preškolení na jiné typy letadel
- cena se pohybuje v rozmezi 50-60 000,- Kč
Další připadné otázky Vám rádi zodpovíme,pokud napíšete na náš e-mail.
Zpět na hlavní stránku Aeroklubu UO
Copyright © Herox 4/97